کاربرد گاز آرگون بعنوان عایق صدا و حرارتی

تاریخ انتشار: 1395/09/28
کد مقاله: 26

گاز آرگون گاز عایق

گاز آرگون در پنجره های دوجداره برای پر کردن فضای بین دو لایه شیشه جهت افزایش بهره وری انرژی استفاده می شود.
  آرگون گازی ارزان، غیر سمی، بی بو است که برای جلوگیری از یخ زدگی از در پایین پنجره رخ می دهد در پنجره های دو جداره استفاده می شود و همان زمان ویژگی های عایق صدا پنجره را افزایش دهد.
پنجره های دو جداره پر شده با گاز آرگون برای بسیاری از صاحب خانه ها به یک انتخاب پر طرفدارو محبوب تبدیل شده اند.

پنجره های گاز آرگون از پنجره های معمولی عایق بهتری هستند بدلیل اینکه گاز آرگون از هوا سنگین تر است. همچنین پنجره های سه لایه پر شده با گاز آرگون دو لایه عایق بوجود می آورند.

پنجره های گاز آرگون مزایای زیر را دارند

گاز آرگون افزایش راندمان انرژی را دارد

گاز آرگون عایق بهترو بیشتری در برابر نفوذ صداست

گاز آرگون تبادل حرارت از طریق پنجره به حداقل می رساند

نکات منفی استفاده از پنجره های آرگون

اگر چه پنجره های گاز ارگون واقعا برای مالکان مفید هستند، همچنین برخی از اشکالاتی را نیز دارا میباشد برای مثال:
پنجره های گاز آرگون منبسط یا منقبض نمی شوند، با این حال، شیشه منبسط و منقبض میشود و شما باید مطمئن شوید که آن را به درستی مهر و موم شده اند، به ویژه در منطقه ارتفاع بالا.

  توجه کنید که اگر این نوع از پنجره ها در ارتفاعات 5000 فوت یا بیشتر نصب شده است، شما ممکن است مجبور باشید از جایگزین های دیگراستفاده کنید.

در نهایت اگر گاز آرگون از پنجره هدر رود هیچ نشانه ای وجود ندارد که این اتفاق افتاده است.اگر در موقع درز گیری پنجره یه شکاف کوچک باقی بماند آرگون هدر خواهد رفت اما بدتر از همه شما متوجه نخواهید شد.همچنین اگر گاز آرگون با دو سوراخ پمپ شده نسبت به حالتی که با یک سوراخ پمپ شده احتمال خالی شدن گاز آرگون بیشتر است.

همچنین جدا کننده های فلزی خوب نیستند چرا که آنها باعث نشت گاز میشوند و گرما و صدا را هدایت میکنند. برای کاهش احتمال شکست از جدا کننده های غیر فلزی استفاده شود.

اگر شما راضی نیستید و یا برای استفاده ازپنجرهای دو جداره گاز آرگون هنوزتصمیم نگرفته اید                                                                                                                                                                                     یک راه دیگه ای وجود دارد و آن استفاده از پنجره های دو جداره با گاز کریپتون است که شما میتوانید آنرا در نظر بگیرید.
پنجره های دو جداره کریپتون معمولا گران تر از آرگون هستند ، اما کریپتون،  به عنوان یک پنجره عایق بهتری ارائه میدهد.

گاز کریپتون برای پر کردن فضاهای هوا ¼ اینچ و 3/8 اینچ بین پانل استفاده می شود ، و حتی در فاصله های نازک تر با وجود آن که از لحاظ صنعتی استاندارد نیست و یا حتی در پنجره های سه جداره استفاده میشود.

پبنجره های دو جداره با گاز کریپتون خیلی گرانتر از پنجره های گاز آرگون هستندو دو برابر در انرژی صرفه جویی میکنند وشاید بدلیل گران بودن  خیلی محبوب نیستند.

به هرحال به طور معمول آنها یک لایه سیلیکونی دارند که مشکلات رطوبت را نیز کاهش می دهند.

پنجره های دو جداره با گاز کریپتون می توانند تا 40% مصرف انرژی را کاهش دهند.

 این می تواند ایده آل باشد و بسیاری از تولید کنندگان استفاده ترکیبی از گازکریپتون و گاز آرگون را برای پر کردن فضاهای بین پنجره توصیه میکنند.

این راه حل میتواند پیشنهاد شود با دو مزیت : راندمان بالای گاز کریپتون و صرفه جویی هزینه با گاز آرگون

​جهت خرید گاز آرگون با بخش فروش پرشیا گاز تماس حاصل فرمایید